نکات مهم ارتباطی با برونگرایان و درونگرایان

introvert2-x

کار کردن با انواع شخصیت : برون گرایی در برابر درون گرایی

Working with Personality Type—Part 1: Extraversion versus Introversion

متن فوق توسط خانم فاطمه سعیدی، کارشناس ارشد روانشناسی و فارغ التحصیل MBTI خانه توانگری  از وب سایت CPP برای سایت IRANMBTI.IR ترجمه شده است

——————————————————————

من میخواهم در مورد بعضی از راه های اساسی در کار کردن با تیپ های مختلف بنویسم.نکات کوچکی که در روابط بین فردی مفید واقع شده است

پیشنهاداتی برای افراد با ترجیح برون گرا:

اگر در حین صحبت با شخصی او از شما روی برگرداند،هر آن جا که ،هستید توقف کنید و به او فضای یکسانی از لحاظ جسمی و کلامی بدهید،همچنین بعد از پرسیدن سوال مکث کنید ، همچنین بعد از پرسیدن دوباره سوال به روشی دیگر،به آرامی برای ده ثانیه بشمارید.همچنین زمانی که آن شخص چندان درگیر به نظر نمی رسد آن را به غلط تفسیر نکنید.

پیشنهاداتی برای افراد با ترجیح درونگرایی:

زمانی که از شما سوال پرسیده می شود،بهترین جواب شما این است که یک دقیقه به من زمان بدهید،به این طریق آن شخص متوجه میشود که شنیده میشود. به این روش برای کسی که نیاز به ارتباط آنی (فوری) دارد،برای توضیح و تفسیر کردن در هدایت کردن آن  شخص کار کنند.به خاطر داشته باشیدزمانی که شخصی با ترجیح برون گرایی، شما را در حالی که صحبت می کنید قطع میکند،این تنها به این معناست ،که او واقعا به داشتن بحث با شما علاقه دارد.

به همین ترتیب؛ بعضی از افراد ترجیح میدهد زمانی که صحبت او قطع بشود بحث را خاتمه دهد،من باید سعی کنم در بحث بمانم. در عوض (از طریق)برگشت به حالت قبل یا حداقل به شخص دیگر اجازه بدهم که تفکرات بیشتری را از من تا آخر آن روز انتظار داشته باشد.

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط