یک ESFJ چگونه کار تیمی میکند ؟

ESFJ – Taking care of the immediate interpersonal needs of the group-

Catherine Rains

ترجمه زهره خزائی- فارغ التحصیل دوره ۲۸ خانه توانگری

یک ESFJ چگونه کار تیمی میکند ؟

تیپ ESFJ  مشابه افرادی با تیپ ENFJ ، احساسات خود را برون ریزی می کنند ؛ چگونه ؟او  اغلب از طریق برطرف کردن نیازهای گروهی و انفرادی تک تک اعضای گروه خود را نشان می دهد. ما افرادی را میبینیم  که گروه را مطمئن میکنند که سالگرد تولدهاشون گرامی داشته می شود و اعضای جدید گروه، مطمئن اند که توسط وی مورد خوشامدگویی و استقبال قرار می گیرند و او  اعضای گروه را با فعالیت ها یا شام های دسته جمعی با هم دور هم نگه خواهد داشت.

png

  • هنگامی که من MBTI  تدریس می کنم، معمولا افرادی با کارکرد غالب  Fe ، شام یا ساعات خوش بعد از کلاس را برنامه ریزی می کنند.
  • در یک خانواده، افراد با ترجیح ESFJ ، معمولا کسانی هستند که این اطمینان را فراهم می کنند که سنت های خانوادگی مانندجشن سال نو به روش خاصی در هر سال گرامی داشته بشود.
  • تیپ ESFJ ، معمولا قوانین را درون گروه تبیین می کنند و خود نیز پیروی کننده قوانین هستند، هرچند این قوانین باید با ارزش های شخصی خود و گروه همخوانی داشته باشد.

بزرگترین تفاوت میان ESFJ و ENFJ ها در نحوه کمک کردن به مردم است. تیپ ESFJ خواهان تامین حمایت  فوری و عملی و معمولا در چارچوب سنت ها هستند. در حالیکه تمرکز ترجیح ENFJ در الهام بخشیدن به مردم برای فهمیدن پتانسیل (توانمندی های) طولانی مدت شان  و تهیه ساختاری برای دنبال کردن راه مشخص شده آنان می باشد.

  • شغلهای مناسب ESFJ

مشاغلی که برای این تیپ شخصیتی جذاب است عبارت است از : lخدمات اجتماعی ، مدیریت آموزشی سطوح بالا، مدیریت برنامه ی خدمات انسانیHR، توسعه برنامه ریزی درسی، تشکیل گروه، پرستاری، تدریس در مدرسه ، مشاوره، مشاور کالج، منابع انسانی (جذب نیرو، روابط کارمندان، منافع)، عکاس و مدیریت اجرایی.

با دیگر افرادی ESFJ تماس بگیرید وببینید آنها به چه شغل های دیگری علاقمند هستند. هرچه بیشتر به فهرست ما بیافزایید این فهرست کامل تر و مطمئن تر خواهد بود. ما به دنبال جامع ترین لیست ممکن هستیم که دیگر تیپ ها به طور کامل متوجه شوند چه شغل هایی نزدیکتر به افراد دارای ترجیح ESFJ می باشد.

 زهره خزائی کارشناس ارشد میکروبیولوژی است و ساکن شیراز میباشد

زهره خزائی

 ———————————————-

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram

1 دیدگاه

  • مرمر پاسخ

    من همیشه از بابت یک سری برخوردا تعجب میکردم و با خوندن این مقاله فهمیدم این موارد جز تیپ شخصیتی من بوده که نمیدونستم!

    جولای 2, 2014 در 5:45 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط