آیا برونگراها در ایجاد رابطه عاطفی موفق ترند؟

ربطه عاطفی

بخشی از نامه فریبرز ۲۶ ساله از ملایر ( فارغ التحصیل دوره MBTI خانه توانگری)

من ISFJ هستم.بعضی وقتها خیلی سخته خودم را در یه جمعی که با هم مشغول اند و صحبت می‌کنن و بگو بخند و اینا …قاطی کنم.این مورد برام زمانی خیلی بد می‌شه که اگه مثلاً دختری که ازش خوشم می‌آد رو ببینم داره با یکی دو نفر صحبت می‌کنه (اونام از دوستای خودمن). خیلی اذیت می‌شم. اصلاً دست و پای خودمُ گم می‌کنم. شایدم یه کم حسودی کنم!! اینجا دیگه حتی سعی نمی‌کنم خودمُ قاطی کنم. خودمُ مشغول کار دیگه می‌کنم. خیلی تابلو می‌شم!‌ (حداقل خودم اینطور فکر می‌کنم.) با اون دختر اگه تنها ببینمش یا نهایت با دوستی کسی خیلی می‌تونم راحت باشم. بگو بخند کنم. اما تو جمع مخصوصاً اگه کسی خوش‌صحبت‌تر و راحت‌تر از من تو جمع باشه (یه حسی بهم بگه که اون رقیب منه!) انگار ترک زمین می‌کنم! اگرم تو اون جمع بمونم به زور حرفی بزنم.

… این حالت چند بار تکرار شده برام. چون در آینده هم ممکنه پیش بیاد گفتم ازتون بپرسم…. به نظرتون این مشکل طبیعیه؟ (با توجه به تایپم) یا مهارت ارتباطیم ضعیفه؟

———————-

قبل از اینکه خودم نظرم را بنویسم شما را دعوت به چند سوال میکنم :

  • آیا درونگراها به نسبت برونگراها در ایجاد رابطه عاطفی در اکیپهای خود ، ضعیف ترند ؟
  • آیا پسران درونگرا کمتر موفق در جلب توجه دختران میگردند ؟

کامنتها را بررسی میکنم. دکتر شیری

————————————–

مطالب مرتبط

 

 

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram

دیدگاه (13)

  • زهرا پاسخ

    با سلام
    در مورد سوال اول: به نظر من نه لزوما، بستگی دارد به آن اکیپ. من خودم ISTJ هستم. اگر در اون اکیپ احساس امنیت کنم کاملا راحتم و مثل یک برونگرا عمل میکنم و با بقیه ارتباط برقرار میکنم. اگر در آن اکیپ احساس امنیت نکنم برام سخته که ارتباط برقرار کنم.
    در مورد سوال دوم: به نظر من ی پسر درونگرا هم میتونه نظر ی دختر را جلب کنه. اگر اون دختر درونگرا باشه که کار آقا زیاد سخت نیست ولی اگر برونگرا باشه کارش سخت میشه و باید بیشتر تلاش کنه.

    جولای 11, 2014 در 7:39 ق.ظ
    • iranmbti پاسخ

      اتفاقا برونگرا ممکنه بتونه با یه دختر درونگرا شروع کنه و لی اگر مراقب نباشه میتونه روی اعصاب او بره کم کم

      جولای 11, 2014 در 11:17 ب.ظ
  • zahra پاسخ

    من درونگرا هستم نمیتونم بگم درونگراها در ایجاد رابطه عاطفی چطورن اما شخصا خودم در این زمینه مشکل داشتم و دارم و تا اونجا که دیدم برون گرا ها موفق تر بودند
    اما در مورد پسران درونگرا فکر میکنم که بله کمتر موفق هستند و سیگنال اشتباهی میدهند از نظر من دختران درونگرا موفق تر از پسران درونگرا هستند

    جولای 12, 2014 در 6:54 ق.ظ
  • آرسام پاسخ

    به نظر من الزاما نمیشه گفت درونگرا ها در برقراری رابطه عاطفی ضعیف ترند، بلکه میشه گفت اولا اونا روش های خاص خودشون رو در جلب توجه دختر مورد علاقه شون دارند که ممکنه با روشهای شفاف و روشن برونگراها در جلب توجه متفاوت باشه (به قول معروف زیرپوستی تر عمل میکنن) و دوم اینکه یه درونگرا برای ابراز علاقه ممکنه زمان بیشتری رو صرف کنه به نسبت یه برونگرا، و درنتیجه دیر تر نتیجه بگیره، اما این همیشه ضعف محسوب نمیشه. خودم بعنوان یه INFJ فکر میکنم نسبت به برونگراها در ابراز علاقه سنجیده تر عمل میکنم.

    جولای 12, 2014 در 10:21 ق.ظ
  • ضیاء پاسخ

    من احساسم این هست که:
    “پسره برون گرا می تواند توجه دختر را جلب کند، اما ممکن است توجه دختر به پسر درون گرا جلب شود!”

    جولای 12, 2014 در 8:29 ب.ظ
    • ضیاء پاسخ

      یعنی یه جورایی جلب توجه دختر توسط پسر درون گرا دست خودش نیست.

      جولای 12, 2014 در 8:30 ب.ظ
  • Yasamin پاسخ

    به نظرم برونگراها در “ایجاد” رابطه موفق ترند، اما در “حفظ” رابطه نه الزاما. و اینکه معمولا پسرهای برونگرا برای دخترهای درونگرا جذابترند

    جولای 14, 2014 در 11:49 ق.ظ
  • زهره پاسخ

    برونگراها دوستان ومعاشران فراوان دارند و به آسانی قادر به ایجاد رابطه عاطفی هستند ولی ساختن رابطه شاید بیشتر به عهده یک درون گراست چون متمرکزتر هستند. درون گراها برای شروع رابطه کندتر و با تانی بیشتر عمل می کنند و بعد از فکر کردن برای شروع رابطه عمل می کنند پس نمیتوان گفت درونگراها به نسبت درونگراها در ایجاد رابطه عاطفی ضعیف ترند. و پاسخ سوال دوم خیر است، به نظر من ملاک جذب دختران در درون گرا یا برون گرا بودن نیست و پسران درونگرا به دلیل تودار و مرموز جلوه کردن می توانند جذابیت های خاص و قدرتمند خود را داشته باشند.

    جولای 19, 2014 در 5:59 ب.ظ
  • میعاد پاسخ

    من یک estj هستم و معتقدم تداوم رابطه یه پسر درون گرا و یه دختر درون گرا نیازمند یه درک متقابله خیلی زیاده،
    مهمترین مشکلی که ممکنه این وسط پیش بیاد اینه که دختر از رفتارهای پسر برداشت اشتباه کنه و اصلا براش قابل درک نباشه که چه دلیلی جز خیانت میتونه باعث بشه که پسر انقدر مشتاقانه با بقیه و از جمله با دخترا ارتباط برقرار کنه!

    سپتامبر 29, 2014 در 5:59 ب.ظ
    • میعاد پاسخ

      در نظر قبلی منظورم پسر برون گرا بود که اشتباه تایپی داشتم

      سپتامبر 29, 2014 در 6:00 ب.ظ
  • محمد پاسخ

    من در اینکه INFJ هستم یا ISFJ شک دارم. ولی به درونگرایی‌ام مطمئن‌ام و به نظر من پسرهای درون‌گرا در جلب نظر دخترها (چه درون‌گرا و چه برون‌گرا) مشکل دارند. البته به نظر من در جامعهٔ امروز ایران درون‌گراها در همه چیز مشکل دارن!‌ مثلا اگر یکی میزان درون‌گراییش خیلی زیاد باشه و دوستی نداشته باشه و خانوادهٔ کم رفت‌وآمدی داشته باشه و وضع مالیش هم خوب نباشه تو این مملکت و با این وضع اقتصادی به سختی می‌تونه کار پیدا کنه و همین نداشتن کار و شغل (و نداشتن خانه و ماشین و بقیه) باعث میشه دختر که سهله هیچ‌کس بهش توجه نکنه و الفاتحه. درون‌گرایی بالا تو این مملکت که همه چیز با آشنا و دوست و پارتی حل میشه یک بدبختی مهلکه

    دسامبر 24, 2014 در 8:20 ب.ظ
    • iranmbti پاسخ

      چند نکته دوست عزیز:
      ۱- درونگرایی راهی برای دریافت انرژی است و اتفاقا معمولا افراد درونگرا با هر درجه ای در ارتباط با نزدیکان و در محیط هایی که در آن احساس راحتی می کنند، رفتاری کاملا برونگرایانه از خود نشان می دهند. درونگرایی با خجالتی بودن ، عدم معاشرت و داشتن یا نداشتن مهارت های اجتماعی دیگر ارتباط دارد ولی مساوی و یکسان نیست.
      ۲- استفاده از ‍پول یا و دوست و آشنا لزوما به برونگرایی و درونگرایی مرتبط نیست و جدا از بحث اخلاقی آن، بیشتر به کارکرد تصمیم گیری افراد باز می گردد.
      ۳- شما می توانید بخش MBTI در روابط عاطفی را در سایت مطالعه بفرمایید

      فوریه 1, 2015 در 10:50 ق.ظ
  • Sy پاسخ

    من خودم به عنوان یه دختر درونگرا پسر درونگرا برام جذابتر از پسر برونگراست.
    زیاد نمیتونم برون‌گراها رو درک یا تحملشون کنم مخصوصا زمانی که تو حالت ناسالمشون باشن که متاسفانه بیشترشون هم همینطورین.

    می 30, 2018 در 6:13 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط